Bedrijfsfotografie slaagt gegarandeerd als je weet welke waarde je biedt aan je klanten

Regelmatig hoor ik van ondernemers dat zij het lastig vinden zichzelf te profileren en zichtbaar maken. Want ‘hoe moet je jezelf laten zien’? Het is een feit dat succes pas komt  zodra je zichtbaar bent voor de juiste mensen. En dat is natuurlijk je doelgroep. Om zichtbaar te worden moet je je profileren. Met profileren bedoel ik dat je jezelf en je bedrijf op zo’n manier presenteert dat je een herkenbare stijl neerzet die klanten aanspreekt. Waar ze zich mee kunnen identificeren. De basis voor de juiste communicatie. 

‘Gewoon’ een fotosessie boeken zonder plan

Als je niet weet ‘hoe’ je zichtbaar moet zijn of het moeilijk vindt, dan kun je beter niet zomaar een paar foto’s laten maken. Als je zonder plan toch een foto’s laat maken, kun je de plank behoorlijk misslaan. Je beelden zijn misschien prachtig, maar je herkent je niet meer in de foto’s. En als jij jezelf al niet herkent, kun je je niet met deze serie online profileren, want je (toekomstige) klanten gaan jou er ook niet in herkennen. De foto’s blijven vervolgens ongebruikt op de plank liggen. Doodzonde!

Houd je ideale doelgroep in gedachten

Je bedrijf profileren kost tijd, maar als je een duidelijk kader schept, focus houdt en bij je kernactiviteiten blijft zal dit vruchten gaan afwerpen. Begin bijvoorbeeld eerst met het omschrijven van je ideale doelgroep. Op wie je je richt moet duidelijk zijn om de juiste merkbeleving uit te kunnen stralen. Het helpt om deze ‘persona’ eens helemaal uit te schrijven. Wat doet jouw doelgroep? Hoe oud zijn ze? Man, vrouw of allebei? Welke interesses heeft jouw doelgroep?

Wat is jouw waarde?

Waarom willen klanten met jou werken? Wat is jouw waarde? Als je voor jezelf duidelijk hebt welke waarde jij biedt aan je klanten, dan kun je een plan maken voor je zichtbaarheid. De basis voor zichtbaarheid is eenheid. Wat je zegt, wat je doet, wat je deelt en op wie je je richt moeten duidelijk zijn en één geheel vormen.

Wat zijn jouw persoonlijke en zakelijke kernwaarden?

Het is belangrijk dat je klanten weten wie je bent en waar je voor staat. Met welke persoonlijke en deskundige kernwaarden help jij je klanten écht verder? Als wij aan de slag gaan met jouw brand fotografie zorg ik ervoor dat jij beeldmateriaal krijgt die jouw marketing ondersteunt en jou persoonlijk, herkenbaar en deskundig op de kaart zet. Ik ga graag samen met jou voor een eenduidig en herkenbaar beeld van jouw bedrijf dat bij jouw doelgroep blijft hangen. Met zo’n set foto’s kun je weer even vooruit en blijven de beelden gegarandeerd niet op de plank liggen!

PIB

Met behulp van de PIB methode (Persoonlijkheid, Imago  & Beeldcommunictatie) kom je authentiek in beeld voor de juiste merkbeleving van jouw bedrijf.

Contact

Portret in Bedrijf
Den Haag
06 41421342
info@portretinbedrijf.nl
KvK 24337089
BTW 132973200 B01