Je krijgt geen tweede kans voor een eerste indruk

Waarom een professionele profielfoto belangrijk is.

Er zijn mensen die blijven uitstellen dat ze hun LinkedIn profiel zakelijker moeten inzetten. In hun opinie gaat het om het CV, wat daarop ingevuld is en niet direct om de persoon.

Maar de persoon is het allereerste waarnaar men kijkt!
Hoe vaak gebeurt het nog dat ik personen (met een topfunctie) op een LinkedInfoto een kop thee zie vasthouden of (nog erger?) met hun partner. Te vaak. Nog vaker zie ik de beruchte selfies, foto’s in de schaduw, tegen het effen muurtje in kantoor, in frivool jurkje tijdens een picknick (financieel adviseur…)

Google leidt ons vaak via LinkedIn naar de persoon die we zoeken. Heeft die persoon vervolgens een representatieve foto, dan heeft hij het vertrouwen van mij al gewekt.

Wees niet bang gezien te worden met een goede foto. Mensen denken al gauw “doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg”, maar om die ene persoon over de streep te trekken jou zakelijk te benaderen moet je uitstraling gewoon treffend zijn!

Zie ook: Hoe moet ik poseren?

PIB

Met behulp van de PIB methode (Persoonlijkheid, Imago  & Beeldcommunictatie) kom je authentiek in beeld voor de juiste merkbeleving van jouw bedrijf.

Contact

Portret in Bedrijf
Den Haag
06 41421342
info@portretinbedrijf.nl
KvK 24337089
BTW 132973200 B01