Speciale headerfoto’s voor websites & Social Media

Ik kom ze nog vaak tegen bovenaan websites of op social media: een beeldbankfoto waarvan een uitsnede is gemaakt als headerfoto. Negen van de tien keer is het beeld niet effectief. Terwijl juist de headerfoto sterk moet communiceren, want daarmee geef je de eerste én de sterkste indruk (ook onderzoek wijst dat uit).

Dat zo'n beeldbankfoto niet goed communiceert komt door:

Het is een algemene foto. Niets is beter, professioneler en sterker dan een originele foto van jouw eigen bedrijf. Alleen dan wek je de juiste indruk en roep je de gewenste sfeer op. Dat geeft een bezoeker vertrouwen en dat is weer een stap dichterbij een nieuwe klant.
Beeldbankfoto's zijn ook nog eens gemaakt in een standaardformaat dat niet geschikt is voor een headerfoto. Voor een headerfoto is een foto nodig die qua hoogte ongeveer eenderde van het formaat van een gewone foto heeft. Dus wordt er een uitsnede van de beeldbankfoto gemaakt en daarmee gaat vaak de zeggenskracht van de foto verloren.
Headerfotografie is een vak apart en Portret in Bedrijf is hierin gespecialiseerd. Eerst bepalen wij wat het communicatiedoel van de foto is. Daarna maken wij een foto waarbij al tijdens het fotograferen rekening gehouden wordt met uitsnede en zeggenskracht van de foto. Succes gegarandeerd!