Van fotografie naar visual storytelling

Je wordt eerst gezien, dan pas gelezen

Bij het etaleren van je bedrijf is ‘visual storytelling’ niet meer weg te denken. Met authentieke en professionele beelden kun je het verhaal van jouw bedrijf visueel vertellen. Bijvoorbeeld bij het lanceren van jullie nieuwe website of branding.

Bedrijfsfotografie, het succesvol vertalen van jouw bedrijfsmissie in beeld

Beelden die bijdragen aan het behalen van doelstellingen en die passend zijn binnen jouw marketingstrategie. Als bedrijf wil je de deskundigheid laten zien, maar vooral verbinding maken met de doelgroep. Dit kan door storytelling met beeld. Door de echte medewerkers te tonen, bedrijfsprocessen te laten zien en wellicht zelfs het contact met de klant. En omdat zij jou en het bedrijf op een authentieke manier zien, versterkt dat het vertrouwen om zaken met je te doen.

Afwijken van het gangbare en formele

Als corporate business ben je gewend om strakke professionele foto’s te gebruiken. Ik merk dat veel ondernemers hier vanaf willen. We zijn juist bang dat het allemaal te stijfjes wordt en we maken een keuze voor meer losse, persoonlijke foto’s. Maar hoe vind je nou die balans tussen stijfjes en losjes? Hiervoor is het belangrijk om je professionele imago in gedachten te houden. Kies een stijl die bij jou en bij jouw boodschap past. Persoonlijke foto’s kunnen nog steeds professioneel zijn. En andersom kunnen professionele foto’s ook heel persoonlijk zijn. Maar het gaat om jouw verhaal. Presenteer je dus niet als iemand anders – ook al sta je er heel flatteus op – maar als jezelf. Ik help je om écht na te denken over jouw professionele imago. Zodat alle foto’s kloppen bij al jouw merkuitingen. Alleen dan krijg je een professionele, maar wel benaderbare uitstraling in jouw foto’s.

Echt beeldmateriaal

Deel eens wat meer van en over jouw medewerkers en hun werkzaamheden. Het vereist een andere mindset. Maar wel één die je helpt bij jouw online zichtbaarheid.

Werk veel met ‘echt’ beeldmateriaal. Laat mooie, kwalitatieve foto’s maken van alles wat je wilt delen. Jouw werknemers, de vestigingen, het product of de dienst. Zakelijke fotografie, maar wel persoonlijker. Dat is mijn stijl. Portretten maak ik op locatie met natuurlijk licht en een achtergrond die diepte geeft. Geen simpele witte of grijze achtergronden met studiolampen. Dit zorgt voor eenheidsworst en valt niet op. Goed beeld is het halve werk. Dat spreekt en maakt het menselijk.

Authentieke content waar je jaren mee vooruit kunt

Als de foto’s eenmaal gemaakt zijn, begint het verhalen vertellen pas. Want waar zet je de foto’s in? Het is vanzelfsprekend dat ze op de website terechtkomen. Maar vaak blijft het daarbij. En dat is zonde. Maak de foto’s onderdeel van jouw marketing.

Je kunt de beelden gebruiken voor onder andere:

  • Je website
  • Je brochures, flyers of intern magazine
  • Persberichten
  • Social media
  • Nieuwsartikelen of blogs

Wil je meer weten over authentieke bedrijfsfotografie? Neem gerust contact met mij op om de mogelijkheden te bespreken. We brengen jouw verhaal, strategie en wensen specifieker in kaart en wat en wie er nodig is om het juiste verhaal te vertellen.