Waarom je geen honderd foto’s nodig hebt om jezelf te profileren

Als je mocht kiezen tussen een pakket van vijftien of honderd foto’s voor je website en sociale media, wat kies jij dan? Veel mensen zullen kiezen voor de honderd foto’s. Toch adviseer ik om veel minder beelden te gebruiken. De kracht van mijn bedrijfsfotografie is het maken van foto’s die to the point zijn en dat klanten ze maximaal en effectief kunnen gebruiken.

Een voorbeeld uit de praktijk
Ik sprak een startende ondernemer die graag meer zichtbaarheid wilde. Met nieuwe foto’s op haar website en sociale media wilde ze dit bereiken. Mijn pakket van vijftien unieke beelden was echter te weinig volgens haar. Ze wilde liever wel honderd beelden. Ze besloot dan ook dat we niet samen konden werken. Inmiddels zijn we enkele maanden verder. Als ik de sociale media en de website van deze ondernemer bekijk, dan kom ik tot de conclusie dat ze maar enkele beelden van een latere fotosessie met een andere fotograaf optimaal heeft benut. Ik vertel dit uiteraard niet om de ondernemer in een kwaad daglicht te stellen, maar wel om te benadrukken dat ik als bedrijfsfotograaf met vijftien jaar ervaring precies weet waar ik het over heb.

Meer van hetzelfde
Ik hoor veel vaker dat foto’s gericht worden gebruikt en dat er gaandeweg wat van de geschoten beelden afvalt, vooral omdat er random veel foto’s zijn gemaakt. Of omdat er meer van hetzelfde geschoten is. Dat is gewoon zonde: van je tijd en geld en ook van mijn tijd. Liever besteed ik die tijd aan het maken van de juiste beelden, die je klanten laten zien wat jij voor hen kan betekenen.

Een effectieve fotosessie
Kies je ervoor om mij in te schakelen voor je bedrijfsfotografie of Business Branding fotografie, dan bepalen we samen welke beelden er geschoten gaan worden. Ik laat je graag nadenken over wat echt belangrijk om vast te leggen. We komen daardoor makkelijk tot de kern. Je kunt bijvoorbeeld laten zien hoe je te werk gaat. En met welke energie je te werk gaat. Ook de werkwijze is interessant voor klanten om te zien. Samenvattend: we laten met effectieve beelden zien wat de klant écht kan verwachten. Door duidelijk en congruent in je uitstraling te zijn, zullen klanten je bovendien sneller herkennen.

PIB

Met behulp van de PIB methode (Persoonlijkheid, Imago  & Beeldcommunictatie) kom je authentiek in beeld voor de juiste merkbeleving van jouw bedrijf.

Contact

Portret in Bedrijf
Den Haag
06 41421342
info@portretinbedrijf.nl
KvK 24337089
BTW 132973200 B01

Social

LinkedIn