Bedrijfsportretten

Merkbeleving bij het maken van bedrijfsportretten

Krijg je binnenkort een nieuwe website voor je bedrijf en wil je daarvoor nieuwe portretten van je medewerkers laten maken? Dan denk je waarschijnlijk na over de manier waarop je deze personen in beeld wilt brengen. Moet dit heel erg over de top zijn of is gewoon ook goed genoeg? Ik licht alvast een tipje van de sluier op: authentieke merkbeleving wordt steeds belangrijker. En met vijftien jaar ervaring durf ik wel te stellen: je klanten waarderen echtheid.

Wat past er bij jouw bedrijf?
Van mijn klanten krijg ik vaak de wens uitgesproken dat ze graag bedrijfsportretten willen gebruiken die menselijker en persoonlijker zijn. Aan de andere kant wordt er regelmatig een creatief, glamoureus of opvallend beeld van concurrenten als voorbeeld genomen. Onder het mom van: zoiets wil ik ook. Ik stel dan graag de vraag: past dit bij jullie bedrijf? Of zou je op deze manier een merkbeleving laten zien die niet bij het bedrijf past? Ik vraag de klant in kwestie om na te denken over de merkbeleving van het bedrijf. Wat is het huidige imago van het bedrijf en wil je dit zo houden? Daar denk ik graag mee over na, want dat is als visueel communicatieadviseur en bedrijfsfotograaf mijn werk.

Dit zijn wij: in beeld en beleving
Om tot het meest doeltreffende resultaat te komen is er door jou als klant goed nagedacht over de merkbeleving die ik hierboven al noemde. Dat is overzichtelijk voor jou en ook voor mij als bedrijfsfotograaf. Natuurlijk wordt er ook gekeken of er gebruikt gemaakt kan worden van de bestaande fotografie en wat we eventueel zouden kunnen aanvullen. Portret in Bedrijf maakt bedrijfsportretten die passen bij de merkbeleving van jouw bedrijf. De foto’s zijn te gebruiken op sociale media en op de eigen website, maar ook in de handtekening van je e-mail of voor geprinte media. De beelden hebben dezelfde stijl en stralen echtheid, persoonlijkheid en deskundigheid uit. Precies wat je wilt voor je bedrijf. Het voordeel van authentieke foto’s is dat het voor vertrouwen zorgt bij de consument. Je kunt eenvoudig de verwachtingen van de klant waarmaken en de merkbeleving kan op de lange termijn eenvoudig doorgevoerd worden. Waarom? Omdat het echt is.

Waar en hoe maken we de foto’s?
Nadat we samen hebben bepaald wat voor soort bedrijfsportretten we gaan maken, is het belangrijk om op zoek te gaan naar de juiste locatie. In veel gevallen is dit in het bedrijf zelf, maar als er een passender locatie is dan mag dat natuurlijk ook. Als de uitkomst van ons eerdere gesprek is dat er persoonlijkere foto’s moeten komen, dan maak ik gebruik met mijn PIB methode. Deze methode is door Portret in Bedrijf ontwikkeld en richt zicht op de persoonlijkheid en het imago van degene die wordt gefotografeerd. Hoe wil diegene overkomen? Dat hoort bij de beeldcommunicatie binnen een bedrijfsprofielportret en is net zo belangrijk als styling en locatie.

Wil je weten wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen? Vraag dan een offerte aan voor de bedrijfsportretten van Portret in Bedrijf.

 

PIB

Met behulp van de PIB methode (Persoonlijkheid, Imago  & Beeldcommunictatie) kom je authentiek in beeld voor de juiste merkbeleving van jouw bedrijf.

Contact

Portret in Bedrijf
Den Haag
06 41421342
info@portretinbedrijf.nl
KvK 24337089
BTW 132973200 B01

Social

LinkedIn