Foto Authentieke merkbeleving

Waarom authentieke merkbeleving belangrijk is bij bedrijfsfotografie

Is het noodzakelijk om een opvallende foto te maken als je wilt opvallen met je bedrijf? Kort gezegd: nee. En wat uitgebreider: wees zuinig met stoere, epische en hilarische marketinguitvoeringen als je dit niet consequent door kunt voeren. Wil je dat wel, dan moet je dat als bedrijf ook waar kunnen maken. Voor een duurzame profilering is het effectiever om dichter bij jezelf en je bedrijf te blijven. Authentieke merkbeleving noemen we dat.

Je uitstraling als merk
Veel mensen denken dat het nodig is om glamoureuze, gekke of grappige foto’s te maken om het bedrijf uniek te laten overkomen en om het bedrijfsprofiel eruit te laten springen. Maar als visuele communicatieadviseur en bedrijfsfotograaf met meer dan vijftien jaar ervaring durf ik gerust te zeggen dat dat niet per definitie waar is. Wat is dan wel belangrijk? Je uitstraling als merk. Waar staat jouw merk voor? Hoe wil je jezelf profileren? Stel bijvoorbeeld vast met welk imago je nu al bekend staat en bepaal of dat hetzelfde imago is waarmee je in de toekomst ook bekend wilt staan. Het is heel doeltreffend om een duidelijk idee te hebben als je een fotograaf inschakelt. Maar als je hier hulp bij nodig hebt, dan help ik daar graag mee.

Een authentieke merkbeleving is makkelijk door te voeren
Als je er over nadenkt is het eigenlijk heel simpel: een authentieke merkbeleving is op lange termijn makkelijk door te voeren. Dat komt omdat deze echt is en vanuit de mensen zelf komt. Hierdoor schep je de juiste verwachtingen. Dat heeft als voordeel dat je een duurzamere relatie opbouwt met klanten, omdat alles klopt. Ook marketinguitingen zijn daardoor makkelijker te creëren: jullie bedrijf doet zich precies voor zoals het is. Als de beelden op de website dan ook nog eens een eenheid vormen met die op de sociale media van je bedrijf, dan bouw je een sterke merkbeleving op.

Zeg het zoals het is
Het is niet doeltreffend om je bedrijf anders voor te doen dan het is. Dan is de valkuil dat de beleving niet doorgevoerd wordt in het echte leven. Dit zorgt voor minder vertrouwen bij consumenten, omdat de verkeerde verwachtingen zijn geschept. Door authentieke merkbeleving toe te passen, kun je dit heel goed voorkomen.

Authentieke merkbeleving: hoe doe ik dat?
Portret in Bedrijf maakt bedrijfsfoto’s die passen bij jouw merk. Hierbij kijk ik aandachtig naar wat er al is en bespreek ik wat er eventueel aangevuld kan worden. Deze foto’s zijn vervolgens effectief te gebruiken voor online uitingen, zoals een website of sociale media, maar ook voor geprinte media. Foto’s in dezelfde stijl zorgen voor herkenbaarheid en voor enthousiaste ambassadeurs. Mijn beelden stralen persoonlijkheid, echtheid en deskundigheid uit. Dat is niet alleen belangrijk voor jou als klant, maar vooral ook voor jouw eigen klanten. Op mijn pagina bedrijfsfotografie kun je bekijken wat mijn werkwijze is en wat de kosten zijn.

PIB

Met behulp van de PIB methode (Persoonlijkheid, Imago  & Beeldcommunictatie) kom je authentiek in beeld voor de juiste merkbeleving van jouw bedrijf.

Contact

Portret in Bedrijf
Den Haag
06 41421342
info@portretinbedrijf.nl
KvK 24337089
BTW 132973200 B01

Social

LinkedIn