Blogs

Vang ik op een foto wat jij écht wil?

Fotografen worden vaak gezien als kunstenaars. Een korte briefing en dan ‘maak er maar wat moois van’. Maar hoe weet je nou zeker dat de foto’s dan nog passen bij jou als klant en bij de boodschap die je wilt uitdragen?

Meer lezen

Heb ik een video nodig voor mijn online marketing?

Wist je dat er verwacht wordt dat in 2019 alle online content voor 80% uit video zal bestaan? Dit zegt bestselling auteur van CNN Ben Angel. En dit zal de komende jaren alleen maar groeien. Als bedrijf daarom belangrijk om niet stil te blijven staan, maar in te springen op deze trend.

Meer lezen

‘Wil je mij alsjeblieft flink Photoshoppen?’

We willen allemaal zo mooi mogelijk op de foto staan. Daarom krijg ik ook vaak gekscherend de vraag om iemand flink te Photoshoppen. Ik antwoord daar altijd netjes op en leg uit wat ik wel en niet aanpas bij een foto. Uiteraard haal ik oneffenheden weg zoals rode vlekken, pukkels of een koortslip. Maar ik ga niet sleutelen aan je lachrimpels. Waarom eigenlijk niet?

Meer lezen

Wel of geen visagist bij jouw fotosessie?

Het is een vraag die ik weleens krijg. ‘Regel jij ook een visagiste bij mijn fotosessie?’ En mijn standaard antwoord is meestal: ‘nee’. Niet dat ik het niet kàn regelen uiteraard. Ik werk graag samen met een zeer professionele visagiste. Maar omdat ik wil dat jij jezelf herkent in de foto. En als jij jezelf herkent, doen anderen dat ook.

Meer lezen

VAN FOTOGRAFIE NAAR VISUAL STORYTELLING

Bij het etaleren van je bedrijf is ‘visual storytelling’ niet meer weg te denken. Met authentieke en professionele beelden kun je het verhaal van jouw bedrijf visueel vertellen. Bijvoorbeeld bij het lanceren van jullie nieuwe website of branding.

Meer lezen

BRENG JE MERK TOT LEVEN MET VIDEO EN FOTOGRAFIE

Of het nu gaat om mooie productfoto’s, foto’s van je medewerkers of een sfeervolle video van je evenement. Met beeld breng je je merk tot leven. Ze brengen letterlijk jouw verhaal in beeld. Maar waarom is het dan zo belangrijk om zowel foto’s als video in te zetten voor jouw (online) marketing?

Meer lezen

Wat is zakelijke fotografie

Zakelijke fotogafie: dat is toch gewoon een goede fotograaf inhuren? Dat kan, maar volgens mij kan het beter....

Meer lezen

Speciale headerfoto’s voor websites & Social Media

Ik kom ze nog vaak tegen bovenaan websites of op social media: een beeldbankfoto waarvan een uitsnede is gemaakt als headerfoto. Negen van de tien keer is het beeld niet effectief....

Meer lezen

Zeg maar “jij” hoor...

Als iemand als Ronald de Boer dat tegen je zegt dan denk je daar niet twee keer over na. Het werd mij de dagen daarna nog vaak gevraagd: “Is hij aardig?” Ja, dat is hij. Zonder twijfel....

Meer lezen

Tips voor de juiste poses voor de camera

“Hoe wilt u me hebben?” Een vraag die vaak gesteld wordt als ik een persoon ga portretteren. Altijd blijkt weer; het blijft lastig om te poseren voor een fotograaf....

Meer lezen

Je krijgt geen tweede kans voor een eerste indruk

Waarom een professionele profielfoto belangrijk is. Er zijn mensen die blijven uitstellen dat ze hun LinkedIn profiel zakelijker moeten inzetten.....

Meer lezen

Poseren voor je foto is maatwerk

Eén zoekopdracht op Google en je vindt honderden artikelen over hoe je moet poseren voor een foto. Hoe je je onderkin kunt wegwerken, de ‘powerpose’ moet aannemen of je nek lang maken. Ik waag mij er zelf niet aan en geef nooit van tevoren tips aan mijn klanten. Waarom? 

Meer lezen
PIB

Met behulp van de PIB methode (Persoonlijkheid, Imago  & Beeldcommunictatie) kom je authentiek in beeld voor de juiste verbinding met jouw doelgroep.

Contact

Portret in Bedrijf
Carnegielaan 6 unit 2.12
2517 KH  Den Haag
06 41421342
info@portretinbedrijf.nl
KvK 24337089
BTW 132973200 B01